Bireysel Dejenerasyon Hakkında Kişisel Yorumlama

                                     


İçine hapsolduğumuz simülasyonu aklımızı kaçırmamak ve toplum tarafından soyutlanmamak adına diyalektik bir yaklaşım ile yorumlamaya çalışacağım. 
Tüm kişisel gelişimciler ve yaşam koçları bir kenara, yaşamın somut keskin ve acımasız hamleleri bir yana. Sorgulamak ve detaylarda boğulmak belki kalıtsal bir kusur belki de narsistlik, ancak samimiyetsiz toplum düzeninde sağlıklı bir şekilde aptalı oynamakta bir hayli yetenek gerektiriyor. Ekonomik sorunlar sebebiyle sanata, felsefeye arkeoloji müzelerine ayıramadığım zamanın tesellisini bu makaleler ile arıyorum. Sahip olduğum mülkiyet  ; buhran yıkım ve dejenerasyon. Tüm bu sirkülasyon içerisinde bazen kendimi Nuri Bilge Ceylan'ın Kış Uykusu filminden bir alıntı ile kandırıyorum.
" kafasında daha fazla fikir barındıran biri diğerlerinden daha eylemci sayılır hiçbir şey yapmasa bile"

Psikiyatri bilimi tarafından "Dejenerasyon" hastalık statüsünde sayılıyor insanlar bu konuda hem fikir. 
Benim bu fikri kanıksamak için daha realist argümanlara ihtiyacım var, bazen toplumun farklı kümelerini oluşturan insanları minimalist şekilde inceliyorum ve ürkütücü bir düşünceye kapılıyorum. Hayatın genel şemasını evlenmek, üremek ev araba vb. materyallere sahip olmak olarak kabul ediyorlar. Kainatında bu fikirden hoşlanmadığına eminim, tüm bu mucizevi formlar ; doğa, uzay, yeryüzündeki şahane bileşenler..
Bunları keşfetmeyi göz ardı edipte nasıl sıradan olmaya tamah eder insan ? Bu soruların cevabını sanırım hiçbir zaman bulamayacağım. Farklı ve zor olmayı yeğlemiyorum, hipofiz bezim ve amigdalam ilkel beynimle işbirliği yapıp toplumun hatrı sayılır çoğunluğu gibi sıradan ideolojileri benimseseydi ; kuşkusuz daha mutlu bir hayata sahip olabilirdim.

Dejenerasyon ; Anlam bakımından dokuların normal yapılarının bozulup normal fonksiyonlarını yapamayacak hale gelmeleri demektir. Yozlaşma ve bozunum anlamlarını da taşır.
Kaotik ve kederli düşünceleri zihnimde besleyip büyütme gibi bir bağnazlığım bulunmuyor fakat sistematik şekilde olumsuz kırılımlar ile mücadele ediyoruz. 
Olumsuz kırılımlara karşı tepkilerimizin, reaksiyonlarımızın izdüşümü evrenin ne kadar umrunda bilinmez. Sebat edip sükunete olan vuslatımızın biteceği güne sevgilerle. 






Yorumlar

Popüler Yayınlar